fredag 27 april 2012

Hembakat


Ikväll har vi ätit yoggi, druckit te och juice och smaskat på hembakat surdegsbröd med ost, kalkon och diverse tillbehör och röror. Exklusiv fredagsmiddag vad?! Jag kände att jag inte orkade stå och laga någon avancerad rätt. Så så fick det bli! Blev riktigt uppskattat av all i familjen.




En av mina allra bästa vänner, P, jobbar som kock på Stiftgården Tallnäs här i småland. Hon är superduktig på att komma på en massa gott att servera när vi är där på tjejmiddag! Det är även hon som gjort detta goda knäcke. Mums filibabba! Finns i en ännu godare version också: Pumpakärnor, solrosfrön och havssalt. Den är min favorit!




Jag har även en vän som har en egen butik i Värnamo. Utsökt. Där säljer hon allt möjligt trevligt. Bland annat härliga teer, oljor, biscotti mm. Det är en butik som ger mersmak! Där har jag köpt det gudomliga teet med smak av Champagne & grädde. Det är ännu en favorit, just nu. Hon har flera sorter som vill bli inneboende hos mig. Mmmm.




Under eftermiddagen hamnade även två hembakade surdegsbröd hos oss. Hoppsan! Ett med valnötter i och solroskärnor ovanpå och ett utan solroskärnor. Till och med skatterna gillade bröden. Mest det utan "nötter" på:)




Imorgon ska hela familjen på en liten utflykt. Musik och sång är inblandat. Det blir kul!

Ha en fortsatt trevlig fredag!!

1 kommentar:

Anna sa...

Trevlig långhelg!
Synd att jag missade ert framträdande idag ;)