tisdag 10 april 2012

Bästa vännen, med ett får på.


Ser ni listen bakom stolen? Det är ett trappsteg ner där. Halva huset
ligger lite längre ner.







Det här, mina vänner, är min bästa stol. Det är en gåva från mammas och pappas bästa vänner. Den är ljust grå och är klädd med ett jättefult rutigt tyg. Detta fula tyg ska bort en dag, men så länge ligger det ett fårskinn över. Här sitter jag ofta och filosoferar, läser/tittar i gamla magasin och bara myser.

I bakgrunden ser ni lite av vår kontorshörna. Vi har svarta "myran"-kopior (syns ej på bilderna) till det vita skrivbordet. Ganska kalla. Men jag har tänkt att vi ska köpa små skinn att lägga på. Får ta en tur till Norrgavel och se ifall de har några. Det hade de förr. De har sååå mycket fint!!! Man blir alldeles lyrisk av att gå där.

Nu mina vänner ropar sängen efter första arbetsdagen denna vecka. Jag är ganska trött, men nyaste numret av Allt i hemmet kom i lådan idag. Den måste jag bara titta lite i. Ser jättefin ut! Ha en bra kväll!

Kram!






1 kommentar:

skaparlust sa...

Jag tror det skulle vara skitsnyggt med virkade dynor i form av mormorsrutor på dina myranstolar. Jag har inte hunnit så långt men de ser supersnygga ut i min tanke. Säg till vilken färg/färger du vill ha så kan jag provvirka en.