fredag 6 april 2012

finaste påskriset... eller?

Alltså det här med påskris... är det så bra egentligen?

Det är klart det är! Ett ris måste man ha när det är påsk!!

Så här ser vårt påskris ut i år. Barnen och jag har hjälpts åt att pynta det. Visst blev det färgglatt och fint?! Mina barn älskar färg! Vilket barn gör inte det förresten? Men nästa år får nog barnen varsitt lite mindre ris som de kan pynta och att ha på sina egna rum.







Men om barnen får varsitt ris, så kan mamman få ha ett lite mer diskret påskris som det här. Detta gillar jag! Lite mer pasteller. Och kanske bara ägg? Inga fjädrar? 

Bilden har jag lånat från bästa Julia.
Idag ska vi inte göra så många knop. Jag vill bara vara hemma och njuta av påsk, man och barn. Mmmm...

Ska jag vara ärlig så hoppade jag inte in i duschen före lunch. Det kallar jag för "slappardag". Att hasa runt i nattlinne, tofflor och morgonrock, det är mitt liv på en pinne;). Nu ska vi ta tag i resten av denna dag. Kram!

Ha en riktigt härlig långfredag!

Inga kommentarer: