onsdag 25 april 2012

Hjälp önskas!

Hej igen!

Kom på en sak till. Jag behöver er hjälp! Vi har bott i vårt hus i fyra månader och vi skyndar långsamt! Kanske lite för långsamt!? Jag har tex fortfarande inte hittat gardiner som jag vill ha. Förens nu. Jag såg härom veckan ett par hissgardiner som jag vill ha. (Finns förstås inte färdigsydda!) 
Jag blev helt besatt av dem och kom på: Det är ju precis såna jag vill ha! Smårutiga i svart och vitt.

Nu ska jag bara hitta tyget och sy dem.Vill ha ett lite tjockare bomullstyg med vävda rutor. Så att det inte blir så "genomskinligt". Kan bli lite problem eftersom jag har en så bestämd idé om vad jag vill ha.



Så här ser det ut i köket. Väldigt dålig bild tagen i grått väder. Vi har sex fönster här. Ni får liksom tänka bort de bruna fönsterna och listerna. De ska bli vita inom en snar framtid. Mycket snar!

Nu till mitt dilemma:

Jag har en tendens att alltid hitta något finare när jag gjort/köpt det som jag tror att jag vill ha. Vad tror ni? Har någon av er en annan idé om vad som skulle kunna passa?
Skulle det passa med "mina" gardiner här? Eller har ni en bättre idé?! Snälla hjälp!

Kram igen!

Inga kommentarer: