lördag 12 juni 2010

Nya favoriter...igen!




Var på en liten shoppingrunda igår. Köpte inte så mycket men ett par fina stövlar hittade hem till mig! Blev alldeles kär i dem! Det är inga Hunters och absolut inte lika dyra! Men de är minst lika fina! Och sköna! Min älskvärde far bjöd på dem. Tack far!
Har på något oförklarligt sätt förälskat mig i skirt rosa. Den härliga färgen återkommer som ett somrigt inslag bland kläder, inredning och i hemmet. Det började med den rosarandiga handduken och godiset jag fick förra fredagen. Sedan dess har jag letat igenom mina gömmor efter rosa saker.
Har en liten fråga till er. Vi ska på den nya toaletten ha vitt, matt kakel på väggarna. Ska vi ha antracitgrått, vitrutigt eller lite natur-brun-beige klinkers på golvet? Om vi ska ha vitrutigt, vilken färg ska vi då ha till?! Har tittat runt i tidningar och på bloggar och hittat lite olika klinkers men kan inte riktigt bestämma mig.
Det är inte dags riktigt än, men jag gillar att ha koll på läget. Lite i förväg...
Kram Anna!

3 kommentarer:

Lilla gårdshuset sa...

Åååh jag vill också ha ett par gummistövlar! Ang golvet så låter antracitgrått fint tycker jag.

Kramis/Heléne

ann sa...

jag har mörkt grått, kanske nästan svart klinkers på toan i källaren och jag konstaterar att allt man tappar på golvet syns lätt, damm också...

Svagt rosa har också smugit sig in i min värld och jag står som ett frågetecken och undrar var den kom ifrån. Att du har det i din värld är inte lika svårt att förstå, tycker inte jag i alla fall;-)

Karro sa...

Hej Anna

Jag tyckte det var så fint med grått klinkers på badrumsgolven när vi byggde hus men har i efterhand insett att det är inte det bästa färgvalet eftersom alla fläckar, damm mm syns direkt. När mina golv är nystädade så ser de skitiga ut. Något jag är mycket ledsen över. Varje gång jag vistas där så vill jag byta golv. Surt. Om jag fick göra om så skulle jag välja snyggt franskt/engelskt klinkers. Vitá klinkers med små svarta el grå rutor mellan. Rörit? Du kanske förstår vad jag menar.

Kram Karro