söndag 13 juni 2010

Liten smygtitt...

Här kommer några bilder från vårt jätteprojekt. Vi ser framsteg när minsta lilla sak går att "beta av", men det är jättemycket kvar att göra! Det tar lite tid, men snart har vi semester..


Först en titt på vårt fina tak. Det är vitvaxad furu. Jag är jättenöjd! Förhoppningsvis kommer det taket att finnas i nybygget också.


Här har vi satt in dörren och det ena av två fönster. Kan ni fatta att denna vägg var helt täckt förut. Man såg inte ner till sjön... Om ni tittar noga kan ni se den skymta mellan alla löv. Maken ska få gå över det hela med röjsågen lite senare. Busken (en fläder, någon som vet om man kan flytta på den?) ska bort och en terass ska byggas (nästa vår/sommar).




Så här ser "köket" ut just nu. Skåp och vitvaror är inhandlade. Golvet (ett antracitgrått klinkergolv) ska bara läggas så kan vi sätta igång att montera sedan. Det blir vita, matta och helt släta luckor och mörkgrå bänkskiva. Lite äldre stuk på handtag och kran kommer att göra susen. En köksö med stora ytor att baka på...

Ja, det var allt för idag. Det kommer snart mer bilder. Hoppas ni har lite tålamod med mig och min blogg. Att den inte uppdateras så ofta som jag skulle vilja, menar jag.

Kram Anna

Inga kommentarer: