torsdag 3 november 2011

Smulpaj och mina bästa favoriter!

Hallon- & blåbärspaj med ett täcke av smuldeg.

God vaniljsås blev vaniljkräm... efter kockens frenetiska blandande;)

Emma med grabbar kom inte idag. Vi ändrade till imorgon istället. Men idag gjorde jag och barnen paj ändå. Hallon- & blåbärspaj med ett frasigt smuldegstäcke över. Mums! Till pajen serverade vi vaniljkräm (som egentligen skulle ha varit vaniljsås).

Till lunch gjorde jag en härligt kryddig och varm Gulaschsoppa. Det är en av vår familjs favoritsoppor. Till detta severades nybakade frallor och kall mjölk.
Finns det nåt härligare än att tända några ljus, ta fram de nybakade frallorna och den varma soppan, hälla i en klick med vitlökscreme och sen bara sitta och njuta?

Synd bara att mäklaren ringde. Hon hade fått ett bud på vårt hus!!! Vi blev alldeles till oss. Så var den lunchen "förstörd"... Hihi!!


Varma, snygga & sköna!

Härlig snörning fram som en snygg detalj.

Inköpta för ett tag sedan på nätet, men jag har sett dem i skylten hos L&L i Sävsjö.

Vill även passa på att visa mina nya favoriter. Dessa var dyra, men ack så "niciga". Lite fodrade och sådan passform så man kan smälla av. Hur sköna som helst. Men de kräver nog lite vård. De är i rågummi och behöver smörjas in lite då och då för att inte torka ut. Precis som jag...;)

Hoppas att er torsdag varit bra så här långt. Det har vår!

Kram på er så ses vi snart igen!

Inga kommentarer: