lördag 11 september 2010

Halvfärdig comeback.

Hej alla!
Nu är jag (till min egen stora glädje...;)) äntligen tillbaka! Jag har varit lite ledig från bloggandet och det var välbehövligt. Det har gått i ett, denna sommaren. Vi har byggt och rest upp huset, renoverat köket, satt in nya fönster. Puh... Det är ännu mycket kvar men det börjar arta sig!!
Det har varit en hektisk men härlig period!

Tänkte idag visa lite bilder från vårt husbygge. Tog dem för ett tag sedan, så de har redan hunit bli lite inaktuella. Vi har hunnit lite längre än vad bilderna visar.
Så här ser gamla delen ut. Allt är väderbitet och slitet men kommer under året att bli utbytt och uppfräschat. Allt som är vitt nu kommer att bli falurött sedan. Bara de bruna fönstrena kommer att vara vita. Farstukvisten vet jag ännu inte riktigt hur jag vill ha. Ett senare projekt som tål att tänkas på.

Här är hörnan mellan Bos rum (fönstret) och tvättstugan (dörren). Här tänker jag mig grus och ett litet tak och en stor tung platt sten som trappsteg... ni vet... Fönster och dörr finns nu på plats.



Så här ser den nybyggda kortsidan ut. Idas rum till vänster, ner mot sjön, och Bos till höger, mot gårdsplanen. Björkarna ska stå kvar men med gräs mellan istället för sprängsten och ogräs...;) Alla plåtarbeten på huset ska vara röda, även stup- och hängrännor, alla plåtarbeten på taket blir svarta, som teglet. Det enda vita på huset blir fönstrena. Än så länge. Man kan ju ändra sig... Här är panelen uppsatt och färdig. Åhh, det blir så fint!

Nästa gång blir det lite köksbilder och en smygtitt på min nya kökssoffa. Här hemma blir det lite vitt vin och god mat ikväll. Ha nu en riktigt härlig lördag eftermiddag och kväll!

Kramar i massor!

Anna

Inga kommentarer: