torsdag 3 maj 2012

På trappen just nu

Är fortfarande hemma och tar hand om mina genomförkylda och febriga barn...

Så idag visar jag några bilder från vår gamla trapp/farstukvist. Den ska göras om och kläs med trallvirke och det ska bl ett nytt räcke runt. Men vi får ta en sak i taget. Maken har mycket att stå i just nu, till min stora förtvivlan. Hade mycket hellre sett att han var ledig och byggde altan, fartukvist och allt annat.

Ett gammalt bord som jag klätt med en liten stuvbit vaxduk. På bordet står det
några småsaker som gör det hela lite trevligt.

Mitt lilla olivträd. I nyköpt fin zinkkruka.

Kunde inte motstå dessa rosa Mårbackapelargoner. Är ju lite svag för rosa...



Var iväg och köpte lite nya växter och planterade i lördags. Köpte mycket vita blommor i år (några rosa fina Mårbackapelargoner fick även följa med hem). Men jag såg även några mörkt lila, nästan svarta penséer. Riktigt fina och häftiga. De får nog flytta hem till oss och bo på nya altanen när den är klar.

Har nu fått M att inse att det måste bli en större altan i år, så möblerna får plats. Eftersom det är första säsongen som vi bor här så har inte han insett detta innan.
När vi städade altanen bad jag honom att ställa bord och stolar på plats. Jag måste ju tänka på att maken helst behöver se/uppleva saker själv för att inse. "Men det de får ju inte plats! Man kan ju inte sätta sig på de stolarna som står längst in!" blev hans kommentar. Yes! Äntligen! Tänkte jag... Så nu ska det byggas en ny, stor terass:)

Ha en bra torsdag!



2 kommentarer:

Anna sa...

Så fint du har gjort det! Jag älskar pelargoner!

Anonym sa...

Mysigt!! Drömmar om allt som ska byggas och fixas finns hela tiden, synd att man inte kan bygga själv, eller hur?! :)
Ha en fin pingsthelg-
AC