söndag 15 januari 2012

long time, no see...

Japp! Nu har vi äntligen kommit så pass långt med flytten att vi bara har "lite kvar" att fixa med. 1 februari flyttar nya människor in på Hagvägen.

Det är bra att flytta har jag kommit fram till. Jag har rensat och rensat, slängt och sorterat. Ändå har vi sååå mycket grejer! Vad gör man då med allt man har, som man vill bli av med?! Vi har kört mycket till Erikshjälpen här i byn och i Staden. Även RIA har fått sin beskärda del. Ska man sälja på Blocket eller är Tradera bättre? Hur har ni gjort när ni fått en massa "skit" över (som min älskade make säger)?

Har även upptäckt att jag bara måste ha mer av Iris Hanterks handgjorda borstar. Har nu en diskborste, en rotborste till potatis/rotsaker och en härlig borste som jag använder till att peela ansiktet med. Det låter brutalt, men den har mjuka, härliga & långa borst. Har länge suktat efter sopborsten. Vi får se framöver...

                                                                                             HA EN SKÖN KVÄLL!


"I slutet av 1800-talet startades ett litet borstbinderi i Stockholm. Det blev en lyckad rörelse, så lyckad att den finns än idag. Nu, som då dras varje borste för hand av människor som saknar synförmåga. Handgjort och fingertoppskänsla får här en ny dimension. Alla borstar är av exklusiv design och tillverkas av mestadels naturmaterial."

1 kommentar:

Anna sa...

Skönt att ni börjar bli färdiga med flytten!

Akta ditt söta lilla ansikte ;)

Kram Anna