fredag 13 maj 2011

Kycklingsallad...

Hej på er!

Nu var det ett tag sen igen. Jag tycker det är så kul att blogga och titta runt hos er andra men nu har det blivit ett lite ofrivilligt uppehåll. Min älskade pappa har fått en blödning i huvudet efter en halkolycka i vintras och har opererats. Jag och älskade "mumme" har varit med honom i Linköping under en period.
 Han ligger just nu på NIVA-uppvaket i Linköping efter en andra operation på bara två veckor. Stackars lilla pappa. Jag älskar honom och "mumme" så mycket! Väntar nu på besked om hur det gått. Hoppas allt gått bra. Efter förra operationen hade han en enorm huvudvärk. Tänk att de borrar sig in i huvudet och "rotar" runt där, hittar blodet och suger ut det. Ganska så otäckt tycker jag... Usch.

Nu något annat.
Ikväll bjöd jag och barnen vår älskade make/pappa på en härlig sallad och kyckling med diverse tillbehör.


Jag gillar lägga sallad på stora fat istället för i en hög skål. Salladen blir så ihoptryckt då.
I salladen hade jag två olika sorters sallad, tomater, melon, haricots verts och mozzarella. Över det hela hällde jag hemlagad örtdressing. Yummie! Till detta serverades det vitlöksbröd, oliver, fetaost, mer melon, jordgubbar, grillad kyckling, kall bea och sommarsallad (påminner lite om cole slaw). Det var sååå gott. M gillade det och barnen åt och smaskade de också...!



Efter maten blev det, på barnens begäran: jordgubbar och glass. Det kallar jag fredagsmys! Invigde mitt nya durkslag från Nigella Lawson, köpt på Julias vita drömmar. Älskar det redan!

Önskar er alla en fortsatt skön fredagkväll! Nu ska jag titta på Criminal Minds och vänta på att sjukhuset ringer.
Vi ses snart!
Kram  Anna

Inga kommentarer: