måndag 4 oktober 2010

Har inte så mycket att visa upp ikväll. Huset står där så ensamt och övergivet. Vi ligger halvdana hemma och snörvlar. Barnen är skapliga men M var till doktorn idag och fick reda på att han har lunginflammation. Suck... Det känns som om vi aldrig kommer att få huset klart!
Mitt i allt det tråkiga så är det ju faktiskt fantastiskt väder! Det livar upp en lite grann. Det tråkiga är att man vill så mycket (Plantera nytt i utekrukorna tex, blommorna är inköpta) men orken finns liksom inte riktigt där.
Vill i alla fall dela med mig av några av mina glädjeämnen i vardagen (förutom barnen då förstås;-). Det hela blir lite roligare om man har det fint runt omkring sig! Eller hur!?



Mitt nya strykbrädsöverdrag. Inköpt på Elsas Hem.



Är jättenöjd! Men funderar på att köpa en strykbräda i trä. Tror att det ska finnas på IKEA. Har funnits i alla fall...
Ännu en fin sak är denna korg som jag har mina kokböcker i. Gillar det lite handgjorda utseendet och skulle gärna ha fler.


Gillar även korgarna från Korbo. Min man/svärfar har sådana gamla korgar och plockar äpplen i, till älgjakten. Har tiggt och bett, men får inte ta dem. Inte ens EN!


Ha nu en skön kväll så ska jag fortsätta att böna och be;-). Snart är det ju älgjakt... Kanske kunde jag få låna en korg fram till nästa äppelskörd och älgjakt?!

Kram Anna

Inga kommentarer: